Al principi, no hi havia res. Tot estava unificat en l’anomenada Gran Unitat (en xinès, Tai Chi), de la qual van sorgir dos principis bàsics, a manera de llenguatge binari: el Yin (el no-res) i el Yang (el res).
Ja veieu que la cosmologia xinesa no està molt allunyada d’algunes teories dels astrofísics actuals.
Yang correspon al que és i Yin al que no és. Lao Tse (pensador xinès del segle VI a.C.) ho va exemplificar molt bé. Imagineu una tassa plena. La tassa és Yang, i el líquid que conté és Yin. Si la tassa no fos sòlida, no tindria ús. Així doncs el Yang esdevé inútil sense el Yin.
En astrologia xinesa, el Yang s’associa al sol (anomenat Tai Yang, “el gran Yang”) ) i el Yin a la lluna (anomenada Tai Yin, “el gran Yin”).
Per bé que, en l’antiguitat, els homes acostumaven a treballar a l’aire lliure i, per tant, al sol, i les dones, en l’entorn de la llar, el Yang es va associar al masculí i el Yin, al femení.
Després de l’aparició d’aquests dos principis, es van formar els cinc principis actius, que corresponen als cinc elements que tot ho conformen: foc, terra, metall, aigua i fusta. Fa molts anys, cada element corresponia a un planeta. A Mart, el foc; a Saturn, la terra; a Venus, el metall; a Mercuri, l’aigua; i a Júpiter, la fusta.
“Des dels començaments de l’existència humana, i al llarg de successives generacions, hi ha hagut algun moment històric en què els governants deixessin d’observar el sol, la lluna i els planetes, en què deixessin de registrar els seus moviments i d’explicar-ne els significats?
Alça el cap i contempla la immensitat del cel; mira al teu voltant i meravella’t de les manifestacions sobre la Terra. Perquè aquestes són forces primigènies descrites pels savis de l’antiguitat.” (Sima Qian, historiador xinès, segle II a.C.)
fengshui@montsemilian.com
www.montsemilian.com
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada