Translate

divendres, 18 de març del 2022

Més enllà del Feng Shui: Ahó!

Si al post anterior parlava de l’origen i del significat de la paraula “namasté”, avui arriba el torn de l’expressió “ahó”, la qual, tot i que no tant com la primera, se sent de vegades en els entorns anomenats “alternatius”.

Es tracta d’una simplificació de la frase en llengua Lakota “Aho Mitákuye Oyás’in”, que es tradueix per “tots estem relacionats”. Aquesta oració expressa la connexió entre totes les formes de vida, tot incloent-hi no només les persones sinó també tots els animals, els arbres, les plantes, les roques, els rius, les muntanyes, el sol, la lluna i les estrelles, segons una filosofia que afirma que tots formem part del Gran Esperit.

La comunitat Lakota és originària d’Amèrica del Nord i forma part de la tribu sioux. La trobem als estats de Minnesota, Dakota del Nord i del Sud, Nebraska i Wyoming. Usa aquesta expressió a les seves cerimònies sagrades.

Deu ser per això que avui dia “ahó” ha esdevingut d’alguna manera el que se’n diu una apropiació cultural i es fa servir de manera similar a les paraules hebrees “shalom” o a “amén”, amb un significat proper a “així sigui” o “la pau sigui amb tu”.

En realitat “ahó” és una paraula relativa a l’energia masculina i “ahá” n’és la versió femenina.

Algunes curiositats més. “Ahó” es troba al Diccionario de la Real Academia Española (RAE) amb la definició següent: “Interjección que era usada por los campesinos para llamarse de lejos”. En basc, “aho” vol dir “boca”.

Acabo l’article amb una oració Lakota que m’ha semblat preciosa. Diu així:

“Gran Misteri, ensenya’m a confiar en el meu cor, en la meva ment, en la meva intuïció,en la meva saviesa interna, en els sentits del meu cor, en les benediccions del meu esperit. Ensenya’m a confiar en aquestes coses perquè pugui entrar en el meu espai sagrat i estimar més enllà de la meva por i, així, caminar em la bellesa, amb el pas de cada sol gloriós”.

fengshui@montsemilian.com

www.montsemilian.com

 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada