Translate

divendres, 27 de setembre del 2019

Més enllà del Feng Shui: Secrets per a una llarga vida


Hi ha una llegenda que explica que, a l’antiga Xina, un caminant viatjava cap un llogaret del qual es deia que tots els seus habitants vivien més de cent anys.

Quan era a punt d’arribar va veure com una dona, tot brandant un pal, perseguia un home vell. El viatger, corprès, li va preguntar per què tractava així una persona gran.

Ella respongué: “Aquest és el meu fill i estic molt enfadada amb ell perquè mai fa cas dels nostres consells de longevitat. És per això que sembla més ancià que jo”.

Conduït fins a la vila, deu persones grans cantaren al viatjant el “Cant a la gran longevitat”.
La primera persona va dir:  “Mai no bec alcohol”.
La segona: “Faig una passejada després de cada àpat”.
La tercera: “Segueixo un règim vegetarià”.
La quarta: “M’estimo més caminar que anar amb carruatge”.
La cinquena: “Sempre faig treballs físics”.
La sisena: “Cada dia practico txikung”.
La setena: “Deixo les finestres obertes per respirar aire fresc”.
La vuitena: “Me’n vaig a dormir d’hora i em llevo d’hora”.
La novena: “Evito que el sol em cremi”.
La desena: “M’allunyo de qualsevol preocupació”.

De fet, es tracta d’afegir vida als anys i no anys a la vida. Segons la Medicina Xinesa Tradicional, aquests són senyals que indiquen que el teu cos disposa d’una vitalitat adequada:

- T’adorms ràpid, profundament, i al matí et lleves sense dificultat i amb energia.
- No tens estrenyiment.
- Tens gana, trobes el gust als aliments i deixes de menjar abans d’estar molt tip.
- Et mous bé, tens les cames i els genolls àgils i forts, et ve de gust bellugar-te i fer exercici i no et canses amb facilitat.
- No tens fred ni als peus ni a les mans.
- Tens fluidesa d’idees, bon rendiment intel·lectual i bona memòria.
- Et sents il·lusionat amb els nous reptes o projectes i somrius de manera relaxada i sense motiu.

Si repasseu aquesta llista i no us hi veieu massa reflectits, sempre podeu provar d’aplicar-vos els deu consells del “Cant a la gran longevitat”.

fengshui@montsemilian.com
www.montsemilian.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada