Deia Wassily Kandisky (pintor rus, 1866-1944) que “el color gaudeix d’un poder que influeix directament sobre l’ànima”. El mateix deu pensar l’empresa Pantone LLC, l’autoritat mundial en estandardització del color per a la indústria gràfica, tèxtil i del disseny. Va ser fundada el 1963 als EUA per Lawrence Herbert, que va desenvolupar el sistema Pantone Matching System (PMS) per regularitzar el color a nivell global.
Un seu departament intern, el Pantone Color Institute, integrat per especialistes en color, tendències i psicologia, tria des de l’any 2000 l’anomenat “color de l’any”.
L’objectiu inicial d’aquesta iniciativa era oferir una guia a dissenyadors i indústries creatives sobre quin color tindria més ressonància cultural i comercial en els mesos següents. Amb el temps ha esdevingut una eina poderosa de predicció de tendències i des de llavors cada any Pantone proposa un color que busca capturar l’“esperit del temps”. Així, el resultat final acaba convertint-se en una icona cultural i emocional que influeix en moda, decoració, disseny gràfic, publicitat i fins i tot productes de consum.
El primer Pantone Color of the Year va ser el Cerulean Blue (Pantone 15-4020), un blau clar, fresc i serè. Es va triar com a color del mil·lenni perquè evocava calma, confiança i reflexió en un moment de canvi històric com era l’entrada al segle XXI.
El color de l’any 2025 és el Mocha Mousse, un marró càlid amb matisos vermellosos o malves que recorda el postre batut al qual fa referència.
Segons Pantone, evoca lleugeresa (d’aquí “mousse”) i apel·la a encarar les experiències, comprendre la importància dels petits plaers i viure el present. Evoca el confort: un caprici dolç, un passeig per la natura.
Continuarà...
www.montsemilian.com
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada