Translate

divendres, 26 de juliol del 2024

Més enllà del Feng Shui: La meditació, el millor agent per al canvi

Durant les darreres setmanes he fet molt èmfasi en els beneficis de la meditació, us he encoratjat a practicar-la amb consells pràctics i, fins i tot, he posat de manifest alguns tabús que sempre planen pel seu damunt. Us els recordo: no es tracta de deixar la ment en blanc ni de romandre immòbil.

Encara n’hi ha d’altres, però. I és que a les persones que comencen els sembla que no es poden concentrar en un entorn no silenciós del tot i, si bé és cert que l’absència de sorolls ajuda, hom ha de poder meditar a qualsevol lloc. La gràcia està en aconseguir que tot allò que s’esdevé al nostre voltant no ens destorbi.

Quan vaig acabar els meus estudis -d’això ja en fa una pila d’anys!- i vaig començar a treballar, de casa a la feina feia un trajecte d’una hora en metro - coses que passen quan vius en una ciutat gran-. Vaig aprendre a aprofitar aquest temps, que en teoria perdia, bé llegint o bé meditant. Tot sovint, quan agafava lloc per seure, tancava els ulls i practicava els exercicis que aprenia aquí i allà. I, aliena al moviment que hi havia al vagó, em programava per estar atenta a l’anunci de la meva parada. I mai em vaig passar d’estació.

Per tant, no us obsessioneu en buscar un espai perfecte per practicar-la, perquè qualsevol lloc ho és. Si esteu en família, sí que potser podeu demanar que no us vinguin a dir res mentre us hi poseu. Tanmateix, podeu anar a qualsevol parc, a una platja, a un bosc, al camp i fer el mateix. I tant és que el que s’escolti. La vostra ment n’ha de ser conscient i deixar-ho passar com qui veu núvols desfilant al cel o bombolles de sabó que volen i esclaten.

Sobretot, recordeu que meditar consisteix en aturar-se, sentir-se respirar i estar en el present; en definitiva, prendre consciència.

Diu Eckhart Tolle: “La consciència és el millor agent per al canvi”.

fengshui@montsemilian.com

www.montsemilian.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada