Translate

divendres, 1 d’abril del 2022

Més enllà del fengshui: Teatre del bo

Diumenge passat es va celebrar, com cada 27 de març, el Dia Mundial del Teatre. M’agrada molt la definició que en va fer Federico García Lorca: “El teatro es poesía que se sale del libro para hacerse humana”. Felicitats a totes aquelles persones que el fan possible malgrat les dificultats.

El teatre m’encanta. Tanmateix, això són figues d’un altre paner, perquè avui no vull parlar del noble art de representar una història per a un públic sinó de la gent que actua per fer veure el que no és.

Imagineu que, quan em cridessin per fer un estudi de fengshui, em presentés a casa dels meus clients vestida com si fos membre de la dinastia T’ang (618-907 d.C), amb decoracions que mostren un ambient de fantasia, o que em retratés abillada com l’astròleg imperial Sima Qian (145-85 a.C.) Ridícul, oi?, per no dir pretensiós.

Si més no, tot sovint, podem veure persones que es dediquen a professions de les anomenades “alternatives” que es vesteixen com si anessin a actuar. Així, per posar un exemple, hi ha tota una colla d’autodenominades canalitzadores que, per anunciar les seves activitats, es fan fotos al mig del bosc vestides amb capa llarga i amb caputxa, com si fossin a l’Edat Mitjana, amb els ulls tancats i una expressió mediúmnica tota ella.

No dubto que algunes són honestes però, com deia l’escriptor britànic G.K. Chesterton (1874-1936), “a algunes persones les disfresses no els disfressen sinó que els revelen”.

Si heu vist la pel·lícula Matrix, Neo, el protagonista, cerca l’Oracle, un personatge que guarda un missatge transcendental per a ell, i l’acaba trobant en una mestressa humil que és a la seva modesta cuina fent galetes. Doncs això, què voleu que us digui, que a mi em desperta més confiança la manca de parafernàlia.

fengshui@montsemilian.com

www.montsemilian.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada